närproducerat och alltid ekologiskt

torsdag 8 mars 2012

Höns


Nu har Terje börjat på dagis. Det känns konstigt att lämna iväg honom hela dagarna. Nu ska han vara med någon annan mer än med mig. Men jag vänjer väl mig.
Jag behöver också tid att skola in mig.

Plötsligt känns det som att jag har väldigt mycket tid, men samtidigt kommer jag på mer och mer som ska tas tag i.

För tillfället siktar jag på att klippa färdigt äppelträden. Jag pratade med en man från kommunen idag som kunde lova att jag fick ha kvar hela äppelodlingen i alla fall till efter skörd. Det känns bra.

Idag snöade det och eftersom mitt arbete är så flexibelt och det är jag som bestämmer så stannade jag hemma. Jag har ägnat mig åt att sätta etiketter på mustflaskor som jag ska skicka upp till Rosendals trädgård. Jag är väldigt glad att dom vill köpa min äppelmust. De har sålt flera hundra mustflaskor på bara några veckor och nu vill de ha fler.
Så om det finns några Stockholmare som läser detta, gå dit och drick must vet jag!

Och jag har köpt ett hönshus på blocket. Jättefint är det och kostade bara 500 kr. Jöns har renoverat det lite grann och vi har tvättat det och ställt det på plats ute vid grönsakslandet. Om några dagar ska vi gå bort till våra grannar som har lite för många höns. Vi ska byta fyra hönor och en tupp mot lite äppelmust och honung. Sedan ska vi äta mycket ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar