närproducerat och alltid ekologiskt

måndag 16 maj 2011


Jag har en syster, Mira. Hon fick bebis bara sju veckor efter mig vilket gjort att vi nu träffas mycket oftare än innan. Vi har liksom mer gemensamt och mycket att prata om.
Hon kommer ut till mig på landet då och då, hon är ju mammaledig på riktigt. Inte som jag, som försöker sköta jobb och bebis samtidigt.
Hon tar fina bilder till bloggen, och passar Terje när jag tar på rymddräkten. Det var också hon som tog hit sina kompisar förra helgen.

Massor fick vi gjort. Det målades, spikades ramar, trådades och vaxades. 5000 feromondispensrar fick vi upp i äppelträden också.


Idag har jag flyttat ner nio bisamhällen till äppelodlingen. Det börjar blomma överallt nu. Bara vissa sena sorter väntar några dagar till.

På torsdag får jag besök i äppelodlingen av Tomelilla och Ystads biodlarförening. Och på lördag kommer det en buss från Göteborg. Så det blir till att skärpa till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar