närproducerat och alltid ekologiskt

söndag 28 augusti 2011

Ekorundan

Nu var det länge sedan jag skrev. Jag måste sno åt mig bara några minuter för att få ut ett budskap. Ekorundan.

Nu i helgen som kommer, 3-4 september mellan klockan 10.00 och 17.00 är det Ekorundan. Det innebär att 12 olika ekologiska gårdar i Skåne håller öppet för besökare. Man får komma och lyssna på bonden som berättar om hur man driver ett ekologiskt jordbruk och man kan fika, äta och handla goda grejer. Det händer massa mer saker, alla gårdarna har sitt eget program

Jag är också med i Ekorundan och man är välkommen till äppelodlingen i Kivik. Det blir provsmak av honung, självplock av äpplen, jag som berättar och goda äppelkakor med mera. Vore kul om ni kom!
Läs mer på www.ekobonden.se Där finns även vägbeskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar