närproducerat och alltid ekologiskt

torsdag 28 juli 2011

Festivalande



Jöns har varit pappaledig några dagar. Han och Terje har stannat hemma medan jag har åkt iväg och jobbat några timmar i taget. Det känns skönt för nu blir det skillnad på jobb och ledighet. De dagar jag är ledig kan jag verkligen ha fokus på Terje för jag vet att jag har mina arbetsdagar då jag får saker gjort.

Idag är jag till exempel ledig. Varför skriver hon då på sin företagsblogg, tänker ni? Jo, Terje sover just nu.

Det har varit Backafestival. Jag sålde äppelmust alldeles utanför danstältet där folk var som törstigast. Terje hjälpte till som ni ser på bilden.
Jag stod också tre dagar på Östersjö
festivalen i Karlshamn. Kanske var det lite fel målgrupp som kom dit. Många var nog mest ute efter langos, sockervadd och lakritsremmar. Men nu har man prövat det.

Drottningodlingen har lyckats lite bättre. Nu har jag 19 parningskupor med en drottning i varje som jag hoppas ska ut och para sig. Det gäller bara att det blir lite sol och varmt. Annars stannar hon inne och då blir det inget. Då förblir hon oparad och lägger bara drönare.

Nu vaknade Terje. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar